30 Eylül 2012 Pazar

4000 KM bakımı

Merhaba arkadaşlar.

Cumartesi günü 4000 bakımını kendim yaptım motorun. Castrol 15 - 40 w kaliteli bir yağ aldım. Onu değiştirdim ve Hava filtresini hortumla felan temizleyeyim demiştim.

Yağı değiştirmeden Hava Filtresini açtım, bi baktım aşağıda fotolardaki gibi durum.  2000 km civarında, ordan ayrılan usta 1.2  litre civarında yağ koydurmuştu. Terleme veya artık adına ne deniyorsan motordan yağ gelmiş. 

Çok canım sıkıldı bu duruma. Siz siz olun 1 litreden fazla yağ koymayın motora.

Neyse, güzelce temizledim, yıkadım ve kurumaya bıraktım dışarı güneşe. Son motorun yağını değiştirdim.

Aklımda kalan bi buji var. Orjinal bujisi üzerinde duruyor. Ateşeleme ile ilgili sıkıntı yok ama bir sonraki bakıma değiştirmeyi düşünüyorum. 

 Önümüzdeki hafta sonu hava filtresini tekrar kontrol edeceğim.

Şimdilik ayna ve kafa tarafından gelen zırıltı harici bi sıkıntı yok. Yağmurlar başlayınca Tekerleri değiştireceğim ;)





1 yorum:

  1. Merhaba dostum, Ben Ali Fırat Seyran bende de Titanic 150 var. Hava fitresi biraz farklı benim ki kağıt. Seninki süngermiş. Ben yağ sorunu görmedim ama o üç vidalı huni gibi içeri uzanan barçayı bende kısaltmayı düşünüyorum çünkü çok uzun nerdeyse hava girişini kapatacak. Neyse ricam etsem o kapağı çıkardıktan sonraki durumu biraz açar mısın ? ne gibi değişiklik oldu ? firatseyran@gmail.com

    YanıtlaSil