18 Eylül 2012 Salı

3500 km de kısa inceleme

eveet iyisiyle kötüsüyle 3500 km ye geldik

1000 km ye yakın geziler, buluşmalar felan yani uzun yol yapmışımdır. geri kalan şehir içindeydi.

rodajdan sonra paso agresif kullandım. bi şöyle adam akıllı rahat rahat kullanıyım diyemiyorum olmuyor

1000 Km den sonraki izlenimlerim ve yaşadıklarım kısmına devam edecek olursam;

iyi taraflar

1) Yakıt : şehir içi ve agresif kullanımla beraber 100 km de 3.5 litre yakıt. rodaj döneminde 3.1 yakmıştım. sakin kullanmıştım. her seferinde sakin kullanayım diyorum ama yapmıyorum yapamaıyorum

2) Frenleme : Ön ve Arka disk frenler gayet iyi iş çıkartıyorlar. Lastikler ısındıktan sonra daha süper oluyor.

3) Görünüm : evet görüntü güzel. dikkat çekiyor, trafikte soru soranlar, bu kaç basıyo abi - yarış motorumu diyen çocuklar olsun güzel şeyler

4) Güç : Hala önceki motorum 150 MR ye göre daha güçlü olduğunu hatırlıtıyor

5) Aydınlatma : Kısa far normal şartlarda yeterli oluyor. Uzun far da baya baya uzağı aydınlatıyor. Hele kısa far açıkken sarı olan uzun far butonuna basarsanız daha bi aydınlanma söz konusu

6) Sele : selesi rahat. Alışma evresi geçti ve önceki motorma göre alt takım daha rahat etmekte



iyi olmayan yönleri:

1) Fabrika işçiliği ve kontrol etmemeizlikten kaynaklı olarak; Egzos koruma demirinin 2 vidası düştü.

2) Makinenin motor kısmı çift ( çatal veya artık ne derseniz ) gelmesinden ötürü koruma demiri bulunmaması

3) Yüksek devirlerde Aynaların titremesi ve zırıltı sesi ( beni deli etmekte, değiştireceğim, katlanır - kaliteli birşey bulursam )

4) üstünde gelen Lastiklerin heyecan verici olması

5) Stop etme sorunu. Yağ fazlalığı, 10 - 40 ince yağ ( castrol ) kullanımı veya hava filtresi kontrollerinden sonra tekrar deneme yapacağım.


Sırada yaptıklarım ve yapacaklarım bölümü.


yaptıklarım
2000 km bakımında subap ayarı yapıldı. Uzun yolda titreşim kalmadı. sonra
Hava filtresinin 3 vidalı olan koruma ve bilmemne denilen kapağını çıkarttık ( servisle ).
Sonuç : Ses değişti, motor gücü arttı ama son hızda tık yok. Birde uzun yolda titreşim hissettirmeye başladı. geri takacağımdır.

Kornayı daha fazla ses çıkaran birşeyle değiştirdim.

Dörtlü flaşör butonu sipariş etmiştim, onu taktım.


yapacaklarım

1) farkedilmek için aydınlatma işlemleri : Xenon ve beyaz patpat ışıklandırmaları monte edeceğim

2) Hava filtresi kapağını çıkarmıştım. Geri takacağım ama biraz ucundan yontup takacağım.

3) La bana bi koruma demiri bulun ( bu aşamaya geldim yani )

4) Yağmurlar başladığında IRC marka lastik takmak.


sorularınız varsa alabilirim.

ha bu arada motor bi sağa bi sola yattı. gidon topuzlarında hafif zedelenme oldu ama sağ sinyal camı vida yerinden şeyoldu. daha önemlisi fren ve debriyaj tutacakları eğildi :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder