30 Mayıs 2013 Perşembe

Küçük motor alıp Yarış motoru performansı bekleyenlere !

Yazma ihtiyacı hissettim. Önümüz yaz, bir sürü kullanıcının aklına gelebilir, Bu motoru alıyım hız yaparım diye düşünenler olabilir !...

RKS Titanic 200 e anlam yüklemeye çalışan bir sürü insan var.

Bu motor hız motoru değil. 200 lüğün hakkını veren bir motor sadece. Hız yapmak isteyen 500 ve üzeri cc hatta tavsiyemdir çift silindir olanlarından alsın binsin.

Adam 200 lük motor alıyor, o kadar debeliyor hız yapayım diye. Sonra parça vb bulamıyor. Parçalar vs ile harcadığın paraları biriktir yüksek model başka bir motor al.

Bu motor şehir içinde sakin kullanıldığında en ekonomik ve görüntüsü en güzel motordur. bitti, bu kadar, daha başka birşey beklemeyin !


Hele bazıları varki, Marka model önemli değil onlar için. Tipini beğenmiş adam, almış motoru 150 - 200 - 250 cc arasında. Adam 600 lük veya 1000 lik makine performansı almak zorundaymış gibi davranıyor.


 " Bu motor şu hıza çıkmıyor !"

" Bu motorun 0 - 100 hızlanması dsfmasldmaşlsd"

" Bu motor kötü, iki günde yağ akıtmaya başladı "

"Hızı düştü, vites zor geömeye başladı, vb vb vb"

sonra ne oluyor ?

" Bu motorlar çinli değil mi işte "


Sen motorun bakımını yapma, yağını, bujisini değiştirme, filtreleri kontrol etme, ondan sonra niye şöyle olmuyor, böyle olmuyor diye ahkam kes. Yok öyle yağma. Seni 2 gün aç bıraksınlar bak bakalım neler yapıyorsun - düşünüyorsun !
Olay aslında böyle değil. 250 likler hani belki ama  125, 150 ve 200 cc motorlar 0-100 km hızlanması ölçülmez. anlamsızdır. ne yani yarışa mı sokacaksınız ? yok, ee daha ne.

Bunlar x hızına çıkmıyor-çıkamıyor diyen kişiler, motoru sonuna kadar zorlayan kimseler olabilir.
Altınızdaki motorlar şehir içinde, düzgün kullanım için üretilmiştir. Siz tutup ciğerini sökesiniz diye değil !

KÜÇÜK MOTORLAR YAĞ AKITIR, ne zaman mı ? motorun ırzına geçmeye çalışırsanız, bağırta bağırta kullanırsanız motor yağ da akıtır, yolda da bırakır.


VE İŞİN EN SONUNDA ÇİNLİ MOTORLAR KÖTÜ olur. Niye, sırf kendine toz kondurmamak ve yarış motoru performansı beklediği için.

kasksız ve korumalıklarınız olmadan yola çıkmamanız dileğimle...

7 yorum:

  1. "Bu motor şehir içinde sakin kullanıldığında en ekonomik ve görüntüsü en güzel motordur" cbf 150 ybr 125 gibi ekonomikliği kanıtlanmış motorlar varken yukarıdaki tabir biraz yanlış olmuş

    YanıtlaSil
  2. yanlız, sadece birinci tarafı görmüşsünüz siz. koşulun ikinci kısmı da var. " ve " bağlacı ile kullandığım kısmı atlamayınız :)

    kaldı ki 200 lük motorun 125 lik gibi yakmasını bekleyemezsiniz. Arada güç farkı var.

    Görüntü olayına değinmeyeyim zaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "en ekonomik" dediğinizde en az yakan motor bu demişsiniz gibi bir anlam çıkmış.

      Sil
    2. doğru, tek olarak düşünüldüğünde öyle anlaşılabilir.

      şuanki 200 lüklerin içinde en az yakanı kesinlikle KTM Duke 200 dür. kalite ve fiyatı da tam tersi :) Gayet kaliteli ve Süper pahalı bir makine.

      Duke 200 kullandım. Adamlar 200 lük motordan 25 beygir çıkarmışlar. Son hızı düşük ama gerçekten piskopat bir motor olmuş. Buna rağmen 100 km de 2.1 litre yakanlar var.

      Söz konusu 200 lüklerin yakıt konusu olunca değinmeden edemedim ;)

      Sil
    3. Selam. Bugün yarın rks 200 alacağım. Geçiş motoru olduğu için çok kafamı yormuyorum fakat, şu anki yakıt sarfiyatını öğrenebilir miyim? 1 depo ile kaç km gidiyorsunuz? Km başına ne kadar yakıyor acaba?

      Sil
  3. Selamlar, üstadım bir an yazdığın yazıda kendimi gördüm :) Keeway Superlight 150 ile 2 ay önce motor kullanmaya başladım. Öncelikle piston gitti, sıfır yaptırdım. Akabinde elektrik tesisatı yandı, yaptırdım. Sonra Sibop kesti yaptırdım. Şimdi tekrar motor yaptırıyorum ve satıyorum :) Bu hataların bazılarında ustamın hataları çok oldu. Ama bazılarında da benim payım büyük. Sanırım dediğin gibi 150 cc bir chopper dan çok fazla şey bekledim ve ağzımın payını aldım.
    Şimdi, senin önceki motorun olan 150 MR aldım ve bugün motorun bende ki 2. günü. Henüz 38 Km. de :) Şehir dışına çıkmayı da sevdiğim ve orta mesafe gittiğim için (400 Km. civarında), çok sıkıştırmadan bu mesafeleri gidebileceğimi sanıyorum. Biraz daha alışınca da 250 cc alırım diye düşünüyorum.
    Velhasıl kelam, dediğin doğruymuş üstadım. Çin-Japon olarak değil, elimizde ki malzemenin özelliklerine göre davranmak en güzeli.
    Ellerine, emeğine sağlık üstadım. Hayırlı yolculuklar.

    YanıtlaSil