24 Aralık 2012 Pazartesi

Antalya İŞLEMİ :)

Şehir içinde gayet kıvrak ve uzun yola çıktığımda 250 liklerden aşağı kalmayacak bir motor ortaya çıkarmak.

Piyasada ki 250 likler benim için pahalı. rks 200 ü beğeniyorum, o yüzden bu motoru evladiyelik yapıp yukardaki düşüncemi gerçekleştirmek istiyorum.

Hem piyasadaki 250 liklerden almak yerine bir tane SuperMoto alırım, dağ bayır gezerim diye düşünüyorum :)

evet, amaç ne idi, ne işlem yapıldı, öncesi ve sonrası nedir ;

ÖNCESİ;
Motorumun stop problemi vardı. gösterdiğim ustalar subap ayarından veya Karbüratörden dedi. Subap ayarı yaptırdım ama problem gitmedi. Karbüratör değişecek denildi. 8000 km ye kadar stop problemi ile kullanınca artık tak etti ve usta arayışına tekrar koyuldum. Antalya da işinin ehli bir usta olduğu, aynı zamanda motosikletlerde performans işlerinde de çok iyi olduğunu öğrendiğimiz biri çıktı. Stop problemi yetti artık diye kırdım kafayı gittim :)

AMAÇ;
Motorumun "stop problemini çözdürmek ve performansı artırmak için neler yapabiliriz" sorusunun cevabını aramak.

Ne İşlem Yapıldı;
Stop problemi karbüratörün içindeki iğnenin yamuk veya olması gerektiği düzlükte olmadığından kaynaklı imiş. YANİ STOP PROBLEMİ HALLOLDU.

Performans işlemi: motor üst kapağının benzin ve egzos çıkışları traşlanıp genişletildi. Üst devirlerde benzin yetiştiremediğinden karbüratörün önüne bir benzin pompası konuldu. İridyum buji takılıp, Buji kablosu metal alaşımı olmayan başka bir buji kablosu ile değiştirildi. Subaplar yanmış ( rodaj kullanımına dikkat etmemekten ve yanlış subap ayarından kaynaklı olarak ), subaplar temizlendi, fildişi ile alıştırıldı. Motorun 8000 km genel bakımı yapıldı.

( traşlama olayı tam olarak http://www.youtube.com/watch?v=yhwSAVnNqwU bu videodaki 3:45 te olduğu gibi yapıldı. örnektir... )

SONRASI;
Motorumun stop problemi gitti. düz yolda 5. viteste 115 km zor yapan motorum 4. viteste 125 km hız yaptı. Motorun gidişi rahatladı. motordan çıkan sesi dinliyorum, gerçekten bir akışkanlık söz konusu her haliyle.

Ben umduğumu buldum :) Stop problemim gitti ve motorumun performansı arttı. 150 şerden 300 TL yol masrafı hariç usta yaptığı işlemler için sadece 100 TL aldı :)

Sezon başı tekrar gidip 325 veya 250 cc yaptırmayı düşünüyorum motorumu :) şuan gayet memnunum. Pizzacı motoruna benzemeyen, disk frenli, tekerler kalın, ters maşa, dijital gösterge, oturuşu rahat ve istediğim kıvraklığı veren bir motora sahibim. başta dediğim gibi;
( orjinal bir ) 250 lik bir motor almak yerine rks 200 ü kullanıp başka bir tane supermoto alırım kendime :)

Antalya - Kumluca Arası



bunlarda fotolar





































yazının devamı gelecek ve başlık değişecek :D

17 yorum:

  1. Hocam merhaba, şu kamera olayı gerçekten çok güzel olmuş. Dakikalarca izledim yolculuğu:)
    Birşey soracağım, ben de motor bakıyorum.İlk motorum olacak. YBR 125 ve Apache rtr 150 arasında gidip geliyorum. Ara sıra da senin blog a bakıyorum tabii ki.Bu motor da çok sevimli güzel duruyor.
    Benim asıl sorum şu olacak. RTR 150 ile titanic 200 birbirine baya benzer. Bu motorların oturuş pozisyonu YBR 125 e göre daha mı eğik ? Biraz daha racing motor kullanırmış gibi mi kullanıyorsun bu motoru? Uzun süren kulllanımda bel ağrısı yapıyor mu?Ya da kollar ağrıyor mu oturuş pozisyonundan dolayı?

    YanıtlaSil
  2. diğer motorları kullanmadım ama Apache ler de çok fazla titreşim var. hatta insanı motordan soğutacak cinsten olduğu söyleniyor. birkaç kullanıcıya denkgeldim onlara da sordum aynını söylüyorlar.

    ybr 125 i hiç saymıyorum çünkü bizim motora yaklaşamaz bile.

    oturuş pozisyonu hiç eğik değil. uzun yolculukta bile sıkıntı yok. 8500 km ye geldim, stop problemi hariç ( ki onunda çözümü var, yazıyı okuyun ), başka sıkıntı olmadı ve yolda kalmadım. Artık kolay kolay yolda bırakacak motor getirmiyorlar bizim çinli TR motorcuları.

    Ayrıca mühendislik Macarlardan, üretim çin, motor keeway in motoru. o yüzden kalite çinlilerden çok çok üstte.

    YanıtlaSil
  3. Tekrar merhaba, bugün apache ve rks motor satan bir bayiye uğradım. Her ikisine de defalarca uğradım. Titanic 200 gerçekten çok güzel bir motormuş. Oturma pozisyonu çok rahat ve benim altımda apache gibi cılız kalmadı. Gel gör ki beyaz rengi yokmuş. Yetkili satıcı fabrikayı aradı fakat beyaz bir tane bulamadı :) Koca istanbulda rks titanic 200 ün beyazı yok.Olacak iş değil. Hakkımızda hayırlısı olsun :)

    YanıtlaSil
  4. merhaba. Titanic diğerlerinden kalıplıdır evt. Beyaz renk çok yakışıyo :)

    YanıtlaSil
  5. makseli ben ali yener arkadasim bu stop sorunu bende de var. bu sorun nasil ignenin egik olmasindan tam anlayamadim aciklar misin bunu baska usta yapamaz mi

    YanıtlaSil
  6. tam olarak bende bilmiyorum bu işleri.

    yani motorculuğum yetmez :) ama detaylı fotoları çekilmiş bir karbüratör olursa o iğneyi işaretleyebilirim.

    dediğim gibi düzlük yada tam olarak olması gerektiği şekli bilmiyorum. sadece hangi parça olduğunu gösterebilirim...

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. sorunun hallolmasına sevindim, rks gerçekten güzel bir motor, yakıtı nasıl oldu? zaten olması gerekenden fazla yakıyordu, şimdi daha da artmıştır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Yakıtı değişmedi. motorda işlemlere başlamadan usta ya sordum. Çok yaktığını düşünüyorum dedim. limitlere dayana dayana kullanıyorsan 4 litre yakıt normal dedi.

    Fazla olduğunu düşünmüyorum artık, çünki, mondial 150 MR motorum 3.5 ila 3.8 arası yakıyordum. rks yi zorladığım kadar 150 mr yi zorlamamışımdır. Bunda 4.1 - 4.3 değerleri bence normal.

    Ayrıca Yakıtta değişme olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar
      hocam bu usta nerede telefon adres verebilirmisin bende 150 rks var ustayı değiştirmek istiyorum. mail adresim requestr@msn.com lütfen buraya gönderirmisin.

      Sil
  10. rks görünüş olarak çok hoş bir motor göstergelerie bayağı şık inş sizin er5 ve ER-6N tınız olur.

    YanıtlaSil
  11. merhabalar
    hocam bu usta nerede telefon adres verebilirmisin bende 150 rks var ustayı değiştirmek istiyorum. mail adresim requestr@msn.com lütfen buraya gönderirmisin.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Ali. Usta nın ismi MEDET. bu linke tıkla ;) http://arasegemotor.com/index.php/iltsm

    YanıtlaSil
  13. hocam demişsin ya 5 te 115 i geçemezken 4te 125 gördü diye işte ondan sonra 5 e atınca ne gördü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinan, dişli değişiminden dolayı en fazla güç 4. viteste kaldı. 5. vites 4. vitesten daha azaldı. 40 iken arka dişli 36 ya düşürünce böyle oldu.

      yine de sorarsan, 5. viteste zar zor 120 de kalabiliyordu düz yolda. yokuş aşağı 128 e geliyordu

      Sil
  14. titanik 150 var motorda oynama yok düzde 116 km yokuş aşağı 126 km hız

    YanıtlaSil
  15. maskeli kardeş güzel bir paylaşım. kumlucaya nereden geldin (memleket) 150 tl yakıt baya yol yapmış olmalısın

    YanıtlaSil