1 Ağustos 2012 Çarşamba

İlk 1000 km sonrasında Genel İnceleme - foto ve videolu

Merhaba Arkadaslar. Kuba nin yeni markasi olan RKS nin, Keeway RKV 200 olan modelinin TR ye getirilip isminin Titanic 200 olarak sattigi bir motordur kendileri. Ben motosiklet konusunda uzman biri değilim ama şu zamanda kadar scoter ve vitesli olarak toplamda 20 000 km lik deneyimleri sonucu oluşan tecrübe ile yazıyorum bunları.


Teknik verilerle baslayalim. Ön taraftan arkayadoğru sırayla;

Ön Takım:
  • Ön Tekerlek : 17 " boyutunda ve yeterince kalin. Tam ebatlar 100 / 80 - 17" 200 KG kaldırma kapsiteli ( Cordial Marka)
  • Ön Disk Fren : 240 mm çift pistonlu kaliper destekli. Disk Çapı 260 mm sanırım.
  • Ön Maşa : Teleskopik TERS Çatal ( Tam emin değilim ama 40 mm olması lazım )
Boyutlar - Genel :
  • Sele yüksekliği : broşürde 110 cm, sitesinde 785 mm yazıyor. Ama broşür doğru
  • Uzunluk : 2130 mm
  • Genişlik : 770 mm
  • Dingil mesafe: 1360 mm
  • Yakıt Kapasite :  15 + 2 litre yedek
  • Yakıt Tüketimi : ( Rodajda; 100 km 3.12 litre )
  • Boş Ağırlık : broşürde : 128 KG sitesinde : 135 kg yazıyor




 Ön fren sertlik ayarı var 4 kademe.

Motor Özellikleri :
  • Silindir : 197 cc ( SERAMİK Tek silindir / 4 zamanlı / 4 valf  - Egzantirikli)
  • Soğutma Sistemi : Yağ  ve Hava Soğutma ( motorun ön tarafında yağ radyatörü var)
  • HP ( Beygir ) Gücü: 18 HP ( Teknik veriler sitede ve broşürde farklı ama bence güç bu :)  )
  • sitesinde: Maksimum Güç 12 kW / 9000 rpm yazıyor
  • sitesinde: Maksimum Tork 14.5 Nm / 6000 rpm yazıyor
  • sitesinde: Sıkıştırma Oranı 9.5:1
  • Ateşleme: CDI
  • Yakıt Sistemi: Karbüratör
  • Şanzıman : 5 Vites
  • Sitesinde Ek özellik olarak yazanlar : "GS ALT MOTOR, DT-I DUPLI ATEŞLEME SİSTEMİNİN İMPARATORU OLUP, YAKIT TASARRUFUNDA BİR YILDIZDIR. ? BU DA ONUN SAHİP OLDUĞU TEKNİK PATENTLERDEN DEVRİM NİTELİĞİNDE OLANLARDAN SADECE BİR TANESİDİR. ? ŞUANA KADAR DÜNYADAKİ EN İYİ MOTOSİKLET ALT MOTORU. ? GS KING DT-I DUPLI IGNITION FUEL SAVING STAR ®, WHICH GET MANY TECHNICAL IVENTION PATENTS "





Gösterge Paneli Özellikleri:

  • Motor Devir göstergesi
  • Yakıt durumu dijital
  • Uzun far gösterge, Vites boşta ve sinyal çalışma ışığı
  • Saat
  • Motor Stop - Start için ek buton
  • Vites Göstergesi ( sağ üstte )
  • Toplam Km ve Tripmetre göstergesi
  • Anahtar Koruma aparatı.





Arka Takım:

  • Arka Teker : 17 " boyutunda. Tam ebat 130 / 70 - 17" 265 KG yükleme kapasite.
  • Arka Süspansiyon: Hidrolik ( sertliği ) Ayarlanabilir  Azot Gazlı süspansiyon
  • Arka Fren : 240 mm olması lazım, Tek piston kaliperli Disk Fren
  • Aksesuar olarak motor üstünde çamurluk uzatması vardı.





Gelelim yorum bölümüne;


Motorun hoşuma giden özellikleri;
  • Gücü ( 162 cc olan mondial 150 MR den sonra gayet tatminkar. )
  • İvmelenmesi ( yine eski motorumdan daha çok haz vermekte. Gazı açınca şehir içinde uzayabiliyorsunuz. Yağ + Hava soğutma görevini başarıyla yerine getiriyor. Şişme vb olmuyor.  Gazı açın ve keyfinize bakın )
  • Sürüş Karakteristiği ( Önde ters çatal, Arka süspansiyonlar, Teker ebatları olarak çok başarılı. Kasislerde ve virajlarda motor kendini çok çabuk topluyor ve güven hissi veriyor )
  • Görüntü: 150 likler gibi sönük kalmayan, çok abartılı olarak kaslı demesemde göz dolduran bir duruşu var. Motorum ve Kaskım beyaz. Reflektörlü yelek giyince Polis zannediliyorum :)
  • Frenleme : Şehir içi ve Uzun yolda frenlemeler harika. Birkaç kez panikle arka tekeri kitledim ama motor hiç kendini atmadı yada arka tekeri yanımda görmedim.
  • Yakıt : Rodajda iken 100 km de 3.1 litre harcama yaptı. Rodajdan sonra daha da düşeceği için memnunum :) 150 lik gibi yakan bir makine bu ;)

Motorun hoşuma gitmeyen özellikleri;
  • Titremesi : Mondial 150 MR motorumdan daha fazla titreşim var. Uzun yolda ellerimi karıncalandırdı. ve Egzantirik sesi diyorlar. Servisle konuştum, Sübab ayarı yaparız hallolur dediler. Titreşimi azaltmak için bende egzos ile oynama yaptım. Biraz farketti ama tam bitmiş değil.
  • Kesiciye girmesi : Bazen 8500 de bazen 9500 de kesici devreye giriyor. Adamı korkutacak düzeyde oluyor bazen. 
  • Rolanti ayarı : bir türlü düzene sokamadım. Bazen yolda giderken motorun stop etmesi ise beni deli etmekte. Ama bu madde halledilebilir birşey sanırım.
Şunlar olsaydı süper olurdu dediğim noktalar;
  • Arka Süspansiyon Ortada tek olsaydı daha spor bir görüntü olurdu.
  • Dörtlü Flaşör butonu olsaydı.
  • Sesi daha tok olabilirdi. Ama 150 lik gibi değil en azından.
  • Benzin deposu alt kıvrımı olmasaydı daha güzel olabilirdi.

İlk aldığımdaki ufak tefek aksaklıklar vardı. Vites kolu düştü :) Yolda giderken ayağımı atıyorum yok, vites koluna baktım civatası düşmüş. Servise gittim, civata taktılar tekrar "loktayt" mı ne sıktılar, bidaha da sorun olmadı. Gösterge panelinde bi zırıltı var, en yakın zamanda içini açıp bakacam ne var diye :)

GENEL OLARAK ŞÖYLE DİYEBİLİRİM;
Abicim motor güzel. Görüntü güzel, Ses idare eder, Gücü - İvmelenmesi güzel, Her türlü gideri var :) Şu titreşim olayı sübab ayarı ile giderse tamamdır. Geri kalanda 10 000 km ye kadar kronik sıkıntı olacak mı ona bakarım. Kronik birşey çıkmaz inşaAllah ta Japon ayarında motor derim. Daha da kimseye bişey söyletmem. Bi italyan kadar kesinlikle olamaz ayrı ama motor hakketen duruşu, görüntü ve teknik veriler güzel. Yakıt 150 lik gibi. Rodajda 3.12 litre tükettim daha ne olsun. Rodaj sonrası sakin kullanımda 3 litrenin az aşağısına iner gibi. Tabi ben ne kadar sakim kullanabilirim orası ayrı konu :) Ön Fren ve Arka Süspansiyon sertlik ayarlaması olsun, Tekerlerin virajlardaki verdiği his olsun, Kasisler ve ani haraketlerde kendini çabuk toparlaması olsun gerçekten es geçilir şeyler değil. Sürüş karakteristiği 150 MR den sonra benim çok hoşuma gitti.

Bu motor hakkında en çok merak edilen başka bir konuda
"Bu gadder paraya değermi arkadaşım"
Evet değer. Ben 150 lik motora 3000 TL para verdim. Buna 5000 TL. Vicdanen özellikleri ve bana verdiklerini karşılaştırıp ikisini yanyana koyduğumda BU PARAYA DEĞER BU MAKİNE. Tabi eğer kronik bir sorunu çıkmazsa. Onuda 10 000 li km lere geldiğimizde anlarız ;)

Bunlarda Ankara MT olarak yaptığımız iftar programı sırasında çekildi. Buraya koyma amacımda, diğer motorlar arasında nasıl durduğu hakkında fikir etsin diyedir :)




son olarak yaptığım video çekimlerinden en beğendiğim (her ne kadar sallantılı olsada :) )

buda motorun genel olarak özellikleri hakkında çektiğim ilk video:

bu yazı güncellenecektir ;)

13 yorum:

  1. Merhaba,
    1.88 boyum var,bu motoru alırsam kullanım açısından bir sıkıntı yaşar mıyım ?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Ergin bey. Bence boyunuza göre motosikletle beraber kötü bir görüntü veya kullanım sıkıntısı yaşayacağınızı zannetmem. Fakat emin olmak için 2-3 kişi ile beraber bayiye gidip motorun üzerinde iken onlarında yorumlarını almanızı tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil
  3. merhaba bende bugün siparişini verdim inş.üzmez beni tecrübelerini paylaşrsan sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Fırat. Hayırlı olsun motorun :) benimle beraber bu motoru kullanan ve tecrübelerini paylaşan arkadaşlar burada, senide bekleriz ;) http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/101554-rks-titanic-200-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

    YanıtlaSil
  5. merhaba kardeş sağolasın cümlemizin ya o siteyede giriyorum ama üye olamıyorum nedense

    YanıtlaSil
  6. merhaba, titreşim konusunda bir gelişme var mı ? rus videosu ile senin videonu karşılastırdıgımda rus videosu 90 dan sonra tıtresım yapıyor senınkı 60 gıbı titremeye başlıyor.. makineye ilgim var apache ile pek kıyaslanamaz ama titanic ile apache arasında kaldım..

    YanıtlaSil
  7. son hız kaç gördünüz yada yapar

    YanıtlaSil
  8. İnceleme güzel almak isteyenler için bilgi verici ancak sele yüksekliği sitesinde belirtildiği gibidir. 110 cm sele olmaz olursa at gibi olur :)

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşım bu güzel incelemeyi paylaştığın için teşekkür ederim. Şehir kullanımı için tasarlanmış şık görünümlü bir motosiklet bu gerçekten. Motosiklet karbüratörlü olduğu için hız kesici olmaması lazım. Thailand forumlarında karbüratörün yetersiz olduğu ve üst devirlerde motora yetmediği üzerinde durulmuş. Değişim yapılarak bu sorun aşılabilir. Sanırım motorla yol yaparak km arttırmışsındır. Yakıt konusunda tekrar bir güncelleme yapar mısın?

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar bu motoru almayı düşünüyorum simdiki fiyatları neler bilen varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuanda 200 cc Titanic motor üretilmiyor diye biliyorum yani sıfırı yok

      Sil
    2. Şuanda 200 cc Titanic motor üretilmiyor diye biliyorum yani sıfırı yok

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil